|
dit forum is gesloten; geen nieuwe berichten mogelijk .
luchtvering kuren discovery II dit forum is gesloten; geen nieuwe berichten mogelijk .
(1 bezoeker) (1) Gast
Techniek
Ga naar onderkantPagina: 123456
ONDERWERP: luchtvering kuren discovery II
#841171
Re:luchtvering kuren discovery II 4 maanden, 3 weken geleden  
omeWillem schrijft:

Met uitlezen wordt het misschien allemaal wat duidelijker. Ik woon bij Hilversum in het midden van het land; is dat qua afstand naar jou toe een beetje te behappen?

FL8 loshalen is misschien wat al te rigoureus. Kun je niet beter de stekkertjes van de ventielen loshalen om zo uit te sluiten dat het zakken het gevolg is van een elektrisch probleem? FL9 voorziet alleen de compressor van stroom.


Is ook rigoureus maar aangezien de auto alleen doorzakt als die stilstaat maakt dat niet echt uit. En fl8 is wat makkelijker eruit te halen dan de stekkertjes van de ventielen.

Ik woon in Amstelveen dus dat is zeker goed te doen lijkt mij, mits de auto natuurlijk enigszins omhoog te krijgen is.
Ik weet trouwens niet precies hoe de compressor in elkaar zit, maar lijkt mij dat er een soort van afdichting in zal zitten om de zuiger heen, kan me voorstellen dat als je met een lekke balg hebt gereden dat die afdichting er op een gegeven moment mee ophoudt en dat de zuiger vast loopt in de cilinder... Dat verklaart misschien waarom de zekering eruit klapt/klapte.

Wat betreft de pompmotor, weet niet of die hetzelfde is als bij de p38, maar anders staat er op deze site hoe die uit elkaar kan: www.LandRoverwinkel.nl/techniek/
arnoudwildt
Student/Motorfiets-monteur
Online Status: OFFLINEView Profile: arnoudwildt
Laatste Wijziging: 13/04/2012 18:48 Door arnoudwildt.
Het onderwerp is afgesloten.
 
#841188
Re:luchtvering kuren discovery II 4 maanden, 3 weken geleden  
omeWillem schrijft:
Ik ga eerst maar eens kijken of de aandrijfmotor van de compressor demontabel is en wat er eventueel aan mankeert.

Ik heb achterdeksel en mantel met permanente magneten en koolborstel-plaat van de compressormotor afgeschroefd. Binnenin is het één natte viezige slurry. Er is dus vocht in de motor gekomen en dat heeft met stof en koolslijtsel een papje gevormd waardoor de koolborstels geen contact meer maken met de collector. Ik heb geen idee hoe het vocht in de motor heeft kunnen komen; ik rij altijd op asfalt en heb er ook niks speciaals mee gedaan.

Ik heb niet de indruk dat er aan het pneumatische gedeelte veel mankeert. Het draait soepel, ik voel geen speling maar wel (compressie-)weerstand. Ik ga dus eerst maar eens het elektrische deel schoonmaken en vervolgens kijken of de compressor weer wil draaien. Dan zullen de balgen ook wel weer op druk komen.

Als dat allemaal lukt heb ik weer een goed uitgangspunt om te controleren of er verder nog iets mis is met sensors en/of balgen.

Ik laat nog wel weten hoe het afloopt.
Het onderwerp is afgesloten.
 
#841189
Re:luchtvering kuren discovery II 4 maanden, 3 weken geleden  
exact, schoonmaken kost niks

en die kist is niet waterdicht, dus alle spraywater dat vanaf je voorwiel daar langs komt komt deels ook in die kist en dus ook in je compressor....top engineering...
Roger B.
autotechneut
zelfstandig / Freelance
Online Status: OFFLINEView Profile: Roger B.
Website: www.underconstruction.nl
Het onderwerp is afgesloten.
What If I agreed with you, would we both be wrong??

D2 TD5 '00 (RIP); P38 2,5 DSE '01; P38 4,6 HSE '99
 
#841192
Re:luchtvering kuren discovery II 4 maanden, 3 weken geleden  
Mooi dat je al wat gevonden hebt. Ik hoop dat schoonmaken gaat werken en daarna rustig weer verder kijken naar de balgen/sensoren.

Zou wel verwachten dat het toch wel tegen wat water moet kunnen, of hadden ze er juist rekening mee gehouden dat je minder op het asfalt zou rijden zodat de buitenkant van de box dicht zit met modder?
arnoudwildt
Student/Motorfiets-monteur
Online Status: OFFLINEView Profile: arnoudwildt
Het onderwerp is afgesloten.
 
#841195
Re:luchtvering kuren discovery II 4 maanden, 3 weken geleden  
hij kan ook al tien jaar tegen dat water..... dus eigenlijk valt het nog mee....de mijne heeft al meerdere keren tot ruim boven de vloer in het water gestaan.... loopt ook nog steeds (knock knock)
Roger B.
autotechneut
zelfstandig / Freelance
Online Status: OFFLINEView Profile: Roger B.
Website: www.underconstruction.nl
Het onderwerp is afgesloten.
What If I agreed with you, would we both be wrong??

D2 TD5 '00 (RIP); P38 2,5 DSE '01; P38 4,6 HSE '99
 
#841200
Re:luchtvering kuren discovery II 4 maanden, 3 weken geleden  
Blijft raar dat bij een 38a uit 1995 de compressor en kleppen onder de motorkap zitten, hoog en droog. En dat ze bij een D2 uit 1999 en later onder de body hangen. Het is gewoon een kutplek!
Edward
Ondernemer
Huis ter Maarsch, Atelier Hout, Oxyrea.
Online Status: OFFLINEView Profile: Edward
Website: www.huistermaarsch.nl   www.AtelierHout.nl   www.Oxyrea.nlLocatie: Onstwedde
Het onderwerp is afgesloten.
Edward van Vugt
www.AtelierHout.nl www.HuisterMaarsch.nl www.Oxyrea.com
Land Rover Defender 130 2.4 Puma 2008
Land Rover Discovery 2 2.5 TD5 2003
 
Ga naar bovenkantPagina: 123456